Garanti ve İade Şartları

Garanti Ve İade Koşulları

Aldığınız her ürün GoldMaster garantisi altındadır. 

GARANTİ İLE İLGİLİ OLARAK MÜŞTERİNİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR

  1. Kullanma hatalarından meydana gelen hasar ve arızalar (Yıpranan, kirlenen ve kirlenme nedeni ile işlemini yitiren)

  2. Ürünün müşteriye tesliminden sonraki yükleme, boşaltma ve taşıma sırasında oluşan hasar ve arızalar

  3. Voltaj düşüklüğü veya fazlalığı; hatalı elektrik tesisatı; ürünün etiketinde yazılı voltajlardan farklı voltajda kullanma nedenlerinden meydana gelecek hasar ve arızalar

  4. Ürünün ticari ve profesyonel amaçlı kullanılması

  5. Ürünün kullanma kılavuzlarında yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arızalar

  6. Ürüne yetkisiz kişiler tarafından yapılan müdahaleler de ürüne verilmiş garanti sona erecektir

  7. Garanti belgesinin tekemmül ettirilerek tüketiciye verilmesi sorumluluğu, tüketicinin malı satın aldığı satıcı, bayi, acente yada temsilciliklere aittir. Garanti belgesi üzerinde tahrifat yapıldığı, ürün üzerindeki orijinal seri numarası kaldırıldığı veya tahrif edildiği taktirde bu garanti geçersizdir.

  8. Garanti belgesindeki seri numarası ve cihaz üzerindeki seri numarası aynı olmak zorundadır. Aksi takdirde ürün garanti kapsamı içerisine alınmayacaktır.

  9. Kaybolan garanti belgeleri tüketicinin sorumluluğunda olup yeni garanti belgesi düzenlenmeyecektir.

  10. Cihaz sıvı (su,yağ vb.), kimyasal temizlikçiye ve benzeri maddelere temas halinde oluşan arızalar garanti kapsamı dışındadır.

  11. Kullanma hatalarından kaynaklanan (fiziki çizik, kırık, düşme, yanlış bağlantı, kısa devre gibi) hasar ve arızalar garanti kapsamı dışındadır.

  12. Doğal afetlerden kaynaklanan (sel, deprem, yangın, fırtına, terör saldırıları vb.) gibi durumlardan kaynaklanan durumlar garanti kapsamı dışındadır.

  13. Yukarıda belirtilen garanti kapsamına girmeyen arızaların giderilmesi durumunda ücret karşılığında onarım yapılır.

    14. Kullandıkça eksilen, kullanımının doğası gereği ömrü azalan ve sarf malzemeler garanti kapsamı dışındadır. (Örnek : Toner, bıçak-Bıçak keskinliği, Batarya, Şarj edilebilir batarya , pil veya harici kablosu)

    15. Ürünlerin teknik özelliklerinde belirtilen değerler önceden bilgi vermeksizin değiştirilebilir. Değerler ideal şartlarda geçerli olup kullanım koşuluna göre değişiklik gösterebilir.

    16. 10 gün içerisinde tamir edilemeyen ürünler için ikame ürün talebini yazılı olarak info@golmdaster.com.tr adresine başvurarak merkezden talep edilmelidir.

Goldmaster.com.tr’dan almış olduğunuz ürünü, yanlış ürün ve yanlış renk gönderimi gibi sitemizden kaynaklanan sebepler dahilinde kullanmadan, satılabilir özelliğini kaybetmeden, ürünün size teslim tarihinden itibaren 14 iş günü içerisinde bizimle temasa geçerek iade edebilirsiniz. İade talebinizi ve ürünle alakalı probleminizi info@goldmaster.com.tr adresine e-mail yoluyla bildirmeniz gerekmektedir. Müşteri Hizmetleri departmanımızdan onay alınmadan gönderilen paketler kargo firmalarından teslim alınmayacaktır.

Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri ancak ambalajları açılmamış ve kullanılmamış ise cayma hakkına konu edilebilir.

İade işlemi

Ürünü, siparişin elinize ulaştığı günü takip eden 14 (on dört) iş günü içerisinde paketi hasar görmemiş ve kullanılmamış olarak tüm aksesuarları, iade sebebinizi açıklayan bir yazı, sipariş numarası ve tüm fatura nüshaları ile birlikte iade edebilirsiniz. Ambalajı açılmış, kullanılmış ve tahrip edilmiş ürünlerin iadesi kabul edilmez. Alıcı, ürünü teslim edildiği andaki durumu ile geri vermekle; eğer kullanım söz konusu ise kullanma dolayısıyla malın ticari değerindeki kaybı tazminle yükümlüdür.

Ürün iade bedeli

Siparişinizle ilgili “İptal Edildi” uyarısı çıktıktan sonra tüm bedel kredi kartınıza veya havale yaptığınız bankanıza iade edilmektedir. Ürün bedeli, ürün depoya ulaştığı andan itibaren iade şartlarına uygunluğu kontrol edildikten sonra 10 iş günü içerisinde iade edilir. Bankanıza bağlı olarak, iade tutarının kredi kartınıza yansıması, iadeden sonra 10 iş günü sürebilir. Taksitli satışlarda yapılan iadeler bankanız tarafından kredi kartınıza her ay artı bakiye olarak yansıtılmaktadır. 

Ürün değişimi

Hijyen ve sağlık açısından paketi açılmış ve kullanılmış ürünlerde değişim ve iade yapılmamaktadır.

Sipariş iptali

“Siparişlerim” bölümünde siparişinizin durumu “Kargoya Verildi” olarak görünmüyorsa info@goldmaster.com.tr adresine iptal talebinizi yazabilirsiniz. Sipariş iptal onayı tarafınıza e-mail yoluyla gönderilecektir. Siparişiniz kargo aşamasındaysa iade işlemlerini yapmanız gerekmektedir. İptal edilen siparişleriniz de kullanmış olduğunuz hediye kuponlarınız, siparişinizin iptalinin onaylanmasının ardından hesabınıza tekrar yüklenecektir.

Tüketicinin Garanti ile İlgili Hakları / Ücretsiz Onarım Hakkı

  1. Tüketicinin, kanunun 11. maddesinde yer alan seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkını seçmesi durumunda satıcı; malı satıcı, imalatçı, ithalatçı, üretici veya ithalatçının vereceği yetkiye dayanılarak yetkili servis istasyonlarına tesliminden itibaren, malın garanti süresi içinde kalmak kaydıyla işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep edilmeksizin malın onarımını yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.

  2. Tüketici ücretsiz onarım hakkını üretici veya ithalatçıya karşıda kullanabilir. Satıcı, üretici veya ithalatçı tüketicinin bu hakkı kullanmasından müteselsilen sorumludur.

Tüketicinin diğer hakları

  1. Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;
    a) Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,
    b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
    c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi, durumlarında; tüketici malın ücretsiz olarak değiştirilmesini, bedel iadesini veya ayıp oranında bedel indirimi isteme haklarına da sahiptir. Satıcı, üretici ve ithalatçı bu talepten müteselsilen sorumludur.

  2. Malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması halinde tüketici, bedel iadesi hakkını kullanabilir.

  3. Tüketici, ücretsiz onarım hakkını kullanması durumunda malın tamirde geçtiği süre garanti süresine eklenir.

  4. Malın tamirde kalma süresi 20 iş gününü geçemez. Bu süre, garanti süresi içinde mala ilişkin arızanın yetkili servis istasyonuna, satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya bildirimi tarihinden itibaren başlar. Malın arızasının 10 iş günü içinde giderilememesi durumunda, üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.

  5. Tüketici, malın kullanımı sırasında karşılaşacağı arıza durumları ile ilgili olarak garanti belgesi veya kullanım kılavuzunda yer alan iletişim bilgilerini kullanarak yardım alabilir.

  6. Tüketici garantiden doğan haklarının kullanılması ile ilgili olarak çıkabilecek uyuşmazlıklarda yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işlemlerinin yapıldığı yerdeki Tüketici Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemesine başvurabilir.

  7. Garanti uygulaması sırasında değiştirilen malın garanti süresi, satın alınan malın garanti süresi ile sınırlıdır.


Üretici, İthalatçı ve Satıcının Sorumluluğu

  1. Üretici veya ithalatçılar, yetkili servis istasyonlarının ayrı bir tüzel kişiliği olsa dahi, satış sonrası hizmetlerin sağlanmasından ve yürütülmesinden yetkili servis istasyonları ile birlikte müteselsilen sorumludur.

  2. Satış sonrası hizmetler, malın niteliğine göre kullanıldığı yerlerde de sağlanabilir.

  3. Bu yönetmelikle eki listede belirlenen sayıda yetkili servis istasyonuna veya satıcıya tesliminin ardından en geç 10 iş günü içerisinde giderilmesi halinde arıza bildirimleri için kullanımı zorunlu olması gereken servis istasyonu sayıları her coğrafi bölgede en az 1, toplam 7 bölgede ise toplam en az 20 olmak zorundadır.

  4. Malın garanti süresi içerisinde yetkili servis istasyonuna veya satıcıya tesliminden itibaren azami 10 iş günü içerisinde, giderilmesi gereken arızanın giderilememesi halinde, üretici veya ithalatçı arızanın giderilmesine kadar benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır. Benzer özelliklere sahip başka bir malın temin edilememesi durumunda ise üretici veya ithalatçı bu yükümlülükten kurtulur. Buna ilişkin ispat yükümlülüğü üreticiye veya ithalatçıya aittir.

  5. Satış sonrası hizmetler, özellikle ticari faaliyetlerin yoğun olduğu bölgelerde, mala ilişkin bakım ve onarım hizmetlerinin zamanında yerine getirilmesini sağlayacak sayıda üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

  6. Malın üretiminin sona ermesi ile kullanım ömrü süresince bakım ve onarım hizmetleri üretici veya ithalatçı tarafından sağlanmak zorundadır.


28.11.2013 tarihli ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna dayanılarak hazırlanmış ve T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Genel Müdürlüğü tarafından yayımlanan yönetmelikler kapsamında hazırlanmıştır.

IdeaSoft® | E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.